środa, 28 listopada 2012

Start na starcie.

Tegoroczny sezon żużlowy odchodzi już w zapomnienie. Niedługo 1 grudnia, a więc okres transferowy rozpocznie się na dobre. Jeden klub ma sporo spraw do załatwienia tej zimy...


Mowa oczywiście o Starcie Gniezno. Ekstraligowy beniaminek musi nie tylko zbudować skład, który będzie w stanie powalczyć o utrzymanie, musi także przeprowadzić szereg innych zmian. Na szczęście, działacze nie próżnują i od kilku dni szczycimy się mianem spółki akcyjnej. Kolejna, jakże ważna dla infrastruktury stadionu zmiana, to instalacja oświetlenia. Teraz na mecze będziemy chodzić o 19 czy też 20.

Chciałabym jednak skupić się na naszym przyszłorocznym składzie. Oto zestawienie proponowane przez Przegląd Sportowy:
 
 START GNIEZNO

1. GREG HANCOCK USA, Azoty Tauron Tarnów (NICKI PEDERSEN Dania, Lotos Wybrzeże Gdańsk; JASON CRUMP Australia, PGE Marma Rzeszów)
2. Adam Skórnicki
3. Bjarne Pedersen Dania
4. GRZEGORZ ZENGOTA Włókniarz Częstochowa (PIOTR ŚWIDERSKI Lotos Wybrzeże Gdańsk; ROBERT MIŚKOWIAK Lubelski Węgiel KMŻ)
5. Antonio Lindbäck Szwecja (DARCY WARD Australia, Unibax Toruń; KRZYSZTOF KASPRZAK Stal Gorzów; MICHAEL JEPSEN JENSEN Dania, Stal Gorzów; JURICA PAVLIC Chorwacja, Unia Leszno)
6. Oskar Fajfer
7. Wojciech Lisiecki (KACPER GOMÓLSKI Azoty Tauron Tarnów) 
 * – wielkimi literami nowi zawodnicy. W nawiasie rezerwowe opcje drużyn, gdyby nie doszło do porozumienia z zawodnikiem wymienionym w pierwszej kolejności.

Co o nim sądzę? Myślę, że kilku zawodników raczej w ogóle nie wchodzi w gre. Wątpię, że z orłem na plastronie ścigał się będzie Krzysztof Kasprzak czy Michael Jepsen Jensen. Jak przez mgłę widzę w Gnieźnie Jasona Crumpa i Juricę Pavlica. Pomimo głośnych spekulacji na temat przejścia Nickiego Pedersena do Pierwszej Stolicy, nadal uważam, że ten transfer jest niemożliwy. Po prostu brak nam kasy. Jeśli chodzi o liderów, to najbardziej prawdopodobne jest, iż do Grodu Lecha zawita Greg Hancock. Choć i on z pewnością stawia dość duże wymagania finansowe. Co do polskich zawodników... Najchętniej chyba widziałabym w czerwono-czarnych barwa Roberta Miśkowiaka, no i w miejsce Skóry - Grzegorza Zengotę. Zengi może się rozkręcić i pokazać kawałek dobrego speedway'a, a Adam powinien poszukać optymalnej formy jeszcze chociaż przez rok w pierwszej lidze. A co z Darcy Wardem? Fajnie, gdyby ścigał się w Gnieźnie. Ewidentnie leży mu nasz tor, a poza tym jest naprawdę klasowym zawodnikiem. Obawiam się, że Oskar Fajfer przynajmniej na początku, może mieć trudności z odnalezieniem siebie w Enea Ekstralidze. Oczywiście powinno się dawać szansę młodzieży i ja jestem zawsze za tą zasadą, ale w tym roku Oski kilka razy zawiódł. Może powinien pościgać się w pierwszej lidze, z innym klubem i wtedy nabrałby więcej doświadczenia? Nie wiem. Jedno jest pewne, chłopak będzie miał szansę stanąć pod taśmą wraz z najlepszymi żużlowcami globu, a to wspaniała okazja do nauki. Nie wiem, co z Kacprem Gomólskim. Ciekawi mnie czy zostanie w Tarnowie. Osobiście bardzo chętnie zobaczyłabym obok Oskara, Wojtka Lisieckiego. Ale ja nie jestem trenerem :)
Na koniec moja "wymarzona" drużyna, wybrana z nazwisk podanych przez Przegląd Sportowy. 
(nierealny skład bez uwzględniania budżetu i ksm-u, ale z uwzględnieniem kontraktu Bjarne i braci Fajferów)

START GNIEZNO (wg. ddreamer)
  1. Nicki Pesersen
  2. Grzegorz Zengota/ Piotr Świderski
  3. Bjarne Pedersen
  4. Robert Miśkowiak
  5. Michael Jepsen Jensen/Darcy Ward/Antonio Lindaeck
  6. Oskar Fajfer
  7. Wojciech Lisiecki
Nie mogłam się zdecydować na zawodników pod numerami 2 i 5. Myślę, że to skład, który spokojnie powalczyłby o utrzymanie. :)

A Wy, kogo widzielibyście w Gnieźnie lub swoim ulubionym klubie? Zapraszam do dyskusji! :)
____
Już niedługo kolejna odsłona cyklu "7 pytań do...". Tym razem poznacie odpowiedzi braci Pulczyńskich.
Przypominam także o akcji "Od Kibiców". Swoje historie/zdjęcia/filmy przesyłajcie na maila aboutspeedway@gmail.com
 



17 komentarzy:

  1. Pulczyńcy, fajnie:) Lubię ich, międzuy innymi dlatego, że są z Torunia:) Z chęcią przeczytam.
    Z zestawienia "Przeghlądu Sportowego" podoba mi się ten Darcy w Starcie:) Byłoby bosko, chyba przeprowadziłabym się do hotelu na stadionie:)
    Ja chciałabym, by do Gniezna dołączył ktoś z moich ulubieńców: Lindgren, Miedziński albo Darcy właśnie. Kiedyś bardzo chciałam, by mój ulubieniec Nicholls u nas był, i proszę, udało się, może teraz też.
    A co do miasta i stażu... Tu nie ma perspektyw, trzeba zwiewać. Ojciec zaproponował, że załatwi mi przez znajomego staż w radiu, ale co ja bym tam mogła robić?!... Kompletnie nie wiem...

    OdpowiedzUsuń
  2. Odnośnie twego pytania zadanego na rainbow-zombies:
    Jeśli chcesz szablon, spoko, teraz mogę ci zrobić, niestety wcześniej nie miałam czasu. Jeśli chcesz, możesz napisać na mojego maila: luna-white@o2.pl i podać co by cię dokładniej interesowało, czy dalej z takich samych rzeczy korzystać, dalej taki sam napis itp, itd :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem, co z tym radiem będzie, jak już pisałam wcześniej, nie wyobrażam sobie, co mogłabym tam robić. Ale może spróbuję, muszę pogadać z ojcem. Co do złych nastrojów... No cóż, każdy jakieś ma, ale wydaje mi się, że ja mam ich szczególnie dużo. Albo nie umiem sobie z nimi radzić?... Nie wiem.
    A Pulczyńskimi się nie przejmuj, kiedyś czytałam ich odpowiedzi na pytania, które kibice mogli zadawać na ich stronie internetowej. Pytania inteligencją nie grzeszyły, ale odpowiedzi też mnie załamały:( Chciałabym polecić Ci kogoś przystępniejszego, ale nie chcę się rządzić:(

    OdpowiedzUsuń
  4. Bliźniacy są bardzo mili, ale występy w mediach(w tym wywiady) chyba nie są dla nich. Powinni mieć jakiegoś rzecznika:)
    Mi bardzo przyjemnie robiło się wywiad z Kacprem(naszym, gnieźnieńskim:)) i Bjarne Pedersenem. Do dzisiaj żałuję, że ten ze Scottem nie doszedł do skutku:( Oskar Fajfer miał fajne odpowiedzi... Ale nie wiem, czy chcesz się zamykać w naszym miejskim kręgu:)

    OdpowiedzUsuń
  5. PS. Wahasz się, czy pisać do bliźniaków. Ja bym spróbowała, może się uda, może otworzą się przed Tobą:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe, czy Oskar Tobie też będzie pisał o "rakiecie"(długa opowieść, ale od tamtego czasu ma u nas w domu takie pseudo). Z Bjarne najlepiej skontaktować się przez jego polskiego agenta, mam jeszcze jego adres mejlowy, jakbyś chciała. A z Kacprem najlepiej umówić się telefonicznie, bo na mejle nie ma zwyczaju odpisywać:) Dobre rady od starej "kumpeli" po fachu:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gdybyś znała mnie osobiście, nie stwierdziłabyś, że jestem kochana, ale w wirtualu niech będzie:) Ktoś kiedyś pomógł mi, czas się zrewanżować:) Ja poszłam po numer Kacpra do pani z sekretariatu Startu, dała mi, ale nie wiem, czy drugi raz ten numer przejdzie, zwłaszcza, że nie był u nas i mógł numer zmienić sto razy.
    Do Bjarne kontakt jest przez pana Sławomira Mikosa, odpowiedzialnego za jego kontakty z polską prasą. Napisz maila, będzie wywiad:) Adres do pana Sławomira to info@msjspeedway.com
    A bliźniakami się nie przejmuj. Grunt, żeby Cię jakoś zapamiętali. Ja z perspektywy czasu stwierdzam, że zbyt lajtowe pytania zadawałam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. chetnie bym Lindbäcka ponownie zobaczyla w Polonii ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Co do maila, to nie ma sprawy, drobiazg. Jeśli do innych chcesz dotrzeć w inny sposób, nie ma sprawy. To była tylko propozycja. A do Pulczyńskich się odezwij, jestem ciekawa efektów:)

    OdpowiedzUsuń
  10. PS. Widziałaś gdzieś może w naszym pięknym mieście "Super Speedway" w jakimś kiosku albo gdzieś? Bo poluję od dłuższego czasu, w EMPiK-u brak, w innym salonie prasowym koło mnie też, a bardzo mi zależy, by go dopaść... Z info na ich stronie wynika, że powinien już być. Nie wiem, czy to wina tych naszych kiosków, czy co... Będę wdzięczna za wszelkie info:)
    Miłego wieczoru.

    OdpowiedzUsuń
  11. To dzięki za bieżące i p-rzyszłe newsy! Bo mi chodzi o kalendarz, dlatego tak uparcie poszukuję:) Oczywiście gazeta też jest OK, ale kalendarz to mój główny cel:)
    Opinią kolegi się nie przejmuję, moja sprawa. Po 8 latach kibicowania Toruniowi nie zmienię ot tak zdania.
    Ja się już przyzwyczaiłam, że wywiady, jeśli się ich nieco nie podkoloryzuje, są na ogół cienkie:) Ale bliźniaków chętnie poczytam. Przeprasza, w jakim "Przeglądzie" to będzie, bo lekko się nie orientuję?

    OdpowiedzUsuń
  12. A ten "Przegląd" to tylko papierowy czy w necie też jest? Z wielką chęcią przeczytam Twój wywiad!
    "Super Speedway" już znalazłam, dotarł koło mojego domu. Niestety, na zdjęciach w większości niefajni zawodnicy, ci, których nie lubię... Nie kupiłam. Tych lubianych co najwyżej trzech, więc po co:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Już byłam, widziałam, podziwiałam Twoją publikację o Jabłońskim:) Adres zapamiętam, będę zaglądać i szukać Twoich kolejnych artykułów:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pod dwójką postawiłbym na Grzesia Zengotę a pod piątką na Darcy Ward'a , lubię ich jazdę po prostu.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ładny blog! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie ślad! ;)